תפריט
עמוד הבית » מאמרים » חברות הלואו קוסט והשפעתן על בחירת חברת התעופה

חברות הלואו קוסט והשפעתן על בחירת חברת התעופה

מאת: קברניט מיקי כץ

חברת הלואו קוסט הראשונה בעולם היא חברת Southwest האמריקאית שהוקמה בשנת 1967 והיא מהווה את המודל לחיקוי של חברות הלואו קוסט האירופאיות שקמו שנים רבות מאוחר יותר.
חלקן של חברות הלואו קוסט בשוק התעופה באירופה וגם בישראל הולך וגדל והשאלה היא איזו השפעה יש לנוסעים בכלל ולפוחדים לטוס בפרט על ההחלטה באיזו חברה לבחור.
ובכן מדובר בחברות תעופה המצוידות במטוסים החדישים ביותר, הן מנוהלות באופן יעיל מאד ובעלויות נמוכות מאד. לדוגמא, הן מפעילות דגם מטוס אחד בלבד למטרת חיסכון בעלויות אימונים ותחזוקה, אין להן סוכנויות, משרדים, או נציגים בשדות התעופה שכן כל ההתקשרות עם הנוסעים נעשית און ליין ובאמצעות שכירת שירותי קרקע מחברות אחרות בשדה התעופה, במרבית המקרים החברות פועלות משדות תעופה ליד הערים הגדולות ולא בשדות התעופה הגדולים וזאת משיקולי עלויות, מספר הנוסעים במטוס גדול, מספר הדיילים הוא מינימלי, כל הדרישות כגון מזון, שתייה, בחירת מקום, מזוודה וכו’ כרוכות בתשלום נוסף, רמת השירות היא בסיסית ביותר. היתרון הברור הוא במחיר.
אך השאלה היא האם חברות לואו קוסט חוסכות בעלויות הבטיחות או התחזוקה וכאן התשובה היא ברורה.
את רשויות החוק לא מעניין כיצד חברת תעופה החליטה להגדיר את עצמה: לואו קוסט? חברה סדירה? חברת שכר? כל חברה חייבת לעמוד בשורה של תקנות מחמירות ביותר בנושאי בטיחות ותחזוקה וחברה שאינה עומדת בדרישות מאבדת את הרישיון שלה. אי לכך אין שום בעיה בבחירת חברת לואו קוסט בכל הקשור לבטיחות הטיסה, לא לנוחיות הטיסה.
יחד עם זאת, מרבית הפוחדים לטוס בוחרים חברה סדירה ובישראל יש לאלעל יתרון רב בקרב אוכלוסיית הפוחדים/ות לטוס בעיקר בשל הטייסים הישראלים היושבים בתא הטייס ובשל צוותי הדיילים והדיילות המעולים אשר דוברים את השפה ותמיד יהיו נכונים לעזור ולסייע במידת הצורך.
הידד לפוחדים/ות לטוס.
קברניט מיקי כץ
‘טיסה ללא פחד’

תאריך: 19 בנובמבר 2019

« חזרה למאמרים